tiistai 8. tammikuuta 2013

Kootut kotkotukset vol.2013

Julkaisin jo tämän vuoden puolella yhden tekstin vain hävittääkseni sen ihan omatoimisesti vahigossa bittitaivaantuuliin, taisi olla before-kuntokuvani liikaa jopa kohtalolle :-D Koska olen luonteeltani enemmänkin epäilevän varovainen kuin rämäpäinen ja spontaani, en lähde nyt kohtaloa toiste uhmaamaan. Todettakoon vain, että tämän kuun kestävä rasvojen tiristely sujuu kohtalaisesti, kaksi kiloa on lähtenyt, tosin taitaapi olla enemmän nestettä kuin laardia, mutta en valita.  Olo on joka tapauksessa slimmimpi. Sunnuntaina uusi salituttavuuteni Sanna oli ihana ja otti minut mukaan omiin treeneihinsä ja sen myötä on yläkroppa ollut arka siitä lähtien, nyt jo sentään saan vedettyä housut jalkaan, paidan riisuminen on vielä tuskaa. Viimeksi tosin tänään herätessäni mietin, että ehkä kehonhuolto ja huolellisempi venyttely pitäisi ottaa asiaksi jotta olo olisi vähemmän puuhevoseen viittaava... Tässä suoraan Sannalle vielä iso kiitos tästä kivusta ja särystä. Tämä on sulaa hulluutta, mutta aivan mahtavaa. Jos en näyttänyt kärsivältä silloin, niin nyt näytän ;-) Mä olen kaksi päivää nyt vain miettinyt miten kiva juttu oli kun otit mut mukaan ja olen tosi kiitollinen! Olisipa minulla edes puolet sun iloisuudesta, valoisuudesta ja sydämellisyydestä sekä innosta. Maksan vielä korkojen kera takaisin ja taatusti tungen itseni mukaan sun huoltojoukkoihin ;-)

Helmikuussa olisi tarkoitus aloittaa Fitfarmin Advanced juuri Sannan kannustuksen ansiosta. En tosiaan vielä ole ihan huippu-urheilija eikä kokemusta ole niin paljon kuin monella joka kyseiseen juttuun osallistuu, mutta väitän, että kun teen parhaani ja vielä sen yli, saan taatusti tempauksesta irti paljon sekä ravintoon, lisäaineisiin että treenaukseen liittyen. Jos ja kun vaan teen asiat mahdollisimman huolellisesti, ei kunto voi kahdentoista viikon jälkeen ainakaan kehnompi olla, oli lähtötaso mikä tahansa :-D 

Seuraavaksi kulutan vapaapäivääni tahimalla Zalandon asiakaspalvelun kanssa. Taas. Ette voi uskoa miten hankalaksi kyseinen pulju laittaa asiakkaan rahojen palautuksen kun asiakas meneekin ja palauttaa tilaamansa tuotteet. Palautin pakettini ohjeiden mukaan 12.12.12 ja luojan kiitos säilytin palautuskuitin, koska edelleenkään pakettini ei ole saapunut perille "logistiikkaongelmien" vuoksi. Täytettyäni ja postailtuani muutamiakin dokumentteja Zalandolle odottelen nyt vain, että ilmoitus rahojeni palautuksesta pamahtaisi minulle. Edellisestä tilauksesta tuli sähköpostiin myös viesti kun maksuni oli kirjautunut heidän ohjelmaansa, tästä kadoksissa olevasta paketista ei ole s-postia tullut joten odotan innolla milloin he lähettävät viestin, että en ole maksanut tilaustani. Onneksi tästäkin on kuitti tallessa jotta voin senkin heille ystävällisesti lähettää... 

Ohjeistuksena kaikille jotka miettivät Zalandolta tilaamista: 1) Älä tilaa! 2) Jos kuitenkin päätät pelata uhkapeliä rahojesi kanssa, älä palauta tuotteita koska palautus ei useampien nettikirjoitusten perusteella ole kyseisen firman vahvuus, laita vääränkokoiset vaikka huuto.net-sivustolle myyntiin 3) Säilytä kaikki mahdolliset tositteet palautuskuitista maksukuittiin ja suosittelen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä sähköpostitse, jotta kaikki on tallessa mustana valkoisella, virolaisittain suomea puhuva asiakaspalvelu ja huono ja rätisevä linja eivät helpota asiaa laisinkaan. Lupaan palata asiaan ja kertoa tulevista käänteistä, myös positiivisista kunhan asia etenee. Jos jotain positiivista, niin tilaus josta pidin kaikki tuotteet, onnistui kaikin puolin sujuvasti. Suosittelen kuitenkin lämpimästi esim. Nelly.comia tai Espritin nettikauppaa. Kenkien kanssa Brandos on ollut toimiva. 

Sitten onkin jo aika ottaa päiväunet, taitaa olla joka alkuvuoden ongelma tämä jatkuva väsymys ja vetämättömyys. C-vitamiinista ja muista lisäravinteista toivon olevan piakkoin jo apua asiaan. 

Terveyttä, onnea sekä nettikaupoissa että muussakin elämässä ja rakkautta kaikille myös vuonna 2013!!!


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Just palautin oman Zalando -tilaukseni kaikenlaisten pikkumutkien kautta Matkahuollon kyytiin. Mikäköhän show siitäkin vielä saadaan aikaiseksi... Tuota rahojen palautusjuttua en oikein hiffannut, itse kun laitoin paketin heti pari päivää sen saamisen jälkeen takaisinpäin enkä ollut heille vielä penniäkään siitä maksanut, kun eräpäiväksi oli merkitty tammikuun loppupuoli. Laitoin palautuslappuun ruksin kohtaan "en halua rahoja takaisin". Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Eka ja vika kerta, kun tuolta mitään tilasin.

Olipas vuodatus, mukava saada vertaistukea ;) TSemppiä salitreeneihin!

Katja kirjoitti...

Siellä Zalandon maksuehdoissa on maininta, että vaikka palauttaisi paketin, on lasku maksettava eräpäivään mennessä ellei ole tullut ilmoitusta ennen eräpäivää että paketti on perillä ja lasku mitätöity. Itse tein tilauksen 3.12., paketti tuli matkahuoltoon ja luovutettiin minulle 12.12. (se siitä nopeasta toimituksesta). Eräpäiväksi määräytyi tilauspäivän mukaan 30 pvä tilauksesta. Näinollen eräpäivä laskussa oli 3.1. ja koska paketti ei ollut siihen mennessä perillä, lasku piti ehtojen mukaan kuitenkin maksaa koska muiden samassa veneessä olleiden mukaan Zalando laittaa kyllä maksumuistutuksen jos maksu on 2 pvä myöhässä vaikka muuten toiminta on kovastikin leväperäistä. Mäkin luotin siihen, että palautus on perillä ennen eräpäivää, mutta ei. Oli pakko maksaa, koska uskoakseni ehdot sitovat sekä ostajaa että myyjää. Katsotaan miten käy.

Juoni tiivistyy; Tänään mulle tuli viesti, että palautus on vihdoin saapunut perille (lähti Porista matkaan 12.12.), mutta edelleenkään en ole saanut vahvistusta, että 2.1. maksamani raha olisi kirjautunut heidän tililleen, viime tilauksesta kirjautumisilmoitus tuli neljäntenä päivänä laskun maksamisesta. Kai ne seuraavaksi laittaa mulle maksumuistutuksen. Eipä siinä mitään, mielelläni heille lähetän sen maksukuitin.

Menköön takaisinmaksu puolestani vaikka kesään, Euroopan kuluttajakeskuksen ohjeistus koskien etämyyntiä mainitsee, että myyjällä on velvollisuus palauttaa rahat viimeistään 30 päivän kuluessa ja mikäli myyjä ei palauta rahoja ajoissa, on ostaja oikeutettu reklamointiin. Suomen lakia sovellettaessa ostaja on oikeutettu vaatimaan viivästyskorkoa korkolain mukaisesti mikäli aikarajaa ei noudateta.

Vertaistuki paras tuki ;-)